Kasia Wolanin
Kasia Wolanin
Filmaster
Recenzje 167
Megalopolis
Coppolę rozgrzesza tylko to, że jest Coppolą i w sumie może sobie robić, co tak właściwie chce. W tym złe filmy. przeczytaj recenzję
1
Furiosa: Saga Mad Max
"Furiosa" to pozycja absolutnie kapitalna. Szukająca świeżych bodźców, innych perspektyw, w końcu - nadająca nowych znaczeń pod względem fabularnym późniejszemu poprzednikowi. przeczytaj recenzję
7
Le deuxième acte
"Le Deuxième Acte" to jeden z najlepszych filmów otwarcia, jaki w ostatnich latach wybrano na festiwalu w Cannes. Jest lekki, całkiem rozrywkowy, autotematyczny i - co najważniejsze - krótki. przeczytaj recenzję
6
Challengers
Guadagnino uczynił emocje najważniejszym bohaterem tej historii i dlatego wyniki sportowe, ale też sam sport, nie mają w nim takiego znaczenia. przeczytaj recenzję
7
Strefa interesów
Odmieniany przy tym filmie przez wszystkie przypadki rozpropagowany przez Hannę Arendt epitet 'banalność zła' to zaledwie punkt wyjścia do interpretacyjnych wycieczek. przeczytaj recenzję
8
Anatomia upadku
Triet tytułowej anatomii upadku dokonuje z niezwykłą precyzją. przeczytaj recenzję
7
Pies i Robot
Nie ma tu dialogów, wartkiej akcji, dźwiękowych bodźców, jest za to empatyczne i dojrzałe przesłanie. przeczytaj recenzję
8
Biedne istoty
Grana przez Emmę Stone Bella Baxter niczym dzieło doktora Frankensteina z powieści Mary Shelley zostaje pozszywana z kawałków i ponownie ożywiona. przeczytaj recenzję
8
Chłopiec i czapla
Za potężną abstrakcją Miyazaki ukrył tak naprawdę potężny dramat egzystencjalny. Tym bardziej poruszający, że mierzy się z tymi wszystkimi wielkimi rzeczami młody chłopiec. przeczytaj recenzję
7
Totem
Urokliwa i swojska w swej realistycznej manierze domowego kina estetyka Avilés sprawia, że można nawiązać więź z tą rodziną, mimo że poznajemy ledwie jakieś skrawki charakterów i historii tych osób. przeczytaj recenzję
6

Proszę czekać…