Filmy ubóstwo, tradycja

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje ubóstwo, tradycja. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Kilka arystokratycznych rodzin walczy o kontrolę nad krainą o nazwie Westeros.
Po śmierci męża Hana mieszka samotnie w rodzinnym domu. Jej dwaj dorośli już synowie odwiedzają ją wraz ze swoimi żonami i dziećmi, ale te wizyty na ogół kończą się kłótniami, więc atmosfera w rodzinie jest nie najlepsza. Kiedy Hana spotyka Bronę, twardego mężczyznę uzależnionego od pływania w morzu zimą, przed kobietą otwiera się nagle zupełnie nowy świat. Brona przyjmuje Hanę do swojego zespołu morsów, a ona stopniowo uczy się pokonać strach przed lodowatą wodą. Przede wszystkim jednak na nowo uczy się kochać...
Film powstał na fali sukcesu poprzedniego dzieła duetu Reggio - Glass, Koyaanisqatsi. Poszukując intrygujących obrazów do Powaqqatsi reżyser przejechał Azję, Afrykę i Amerykę Południową. Film składa się z dwóch części. W pierwszej Reggio przedstawia nietknięty zachodnią cywilizacją świat. W części drugiej zderza go z powstającymi wielkimi aglomeracjami Azji i Ameryki Południowej, napływającą kulturą konsumpcyjną, telewizją, zanieczyszczeniami i slumsami.


Woda

7,1
Nominowany do Oscara kanadyjski film, wyreżyserowany przez urodzoną w Indiach reżyserkę Deepę Mehtę, porusza tematykę hinduskiej obyczajowości, a szczególnie życia wdów po śmierci mężów oraz aranżowanych małżeństw małych dziewczynek i starszych mężczyzn. Chociaż akcja filmu ulokowana została w 1938 roku, to właściwie do dzisiaj w Indiach takie śluby są normą. Co gorsza, gdy umiera małżonek, wdowa, niezależnie od wieku, zgodnie z zasadami religii i obyczajem winna spędzić resztę życia w aśramie dla wdów. W tej formie przytułku ma pokutować za swoje grzechy z poprzedniego życia, które – wg wierzeń – wpłynęły na śmierć męża.
Początek lat 70. w Chinach to okres twardych rządów przewodniczącego Mao. Pod hasłami Rewolucji Kulturalnej partia komunistyczna zmusza intelektualistów do zmiany poglądów. Ci, którzy nie przyjmą nowej ideologii zsyłani są na "reedukację". Luo (CHEN Kun) i Ma (LIU Ye), licealiści, synowie intelektualistów z kręgów lekarskich zostają zesłani na pogranicze Tybetu. Ciężka praca na polach ryżowych i harówka w kopalniach ma nauczyć ich nowego myślenia. Gburowaty naczelnik wioski (WANG Shuangbao) poznaje się na talentach młodych ludzi. W szarej codzienności wioski pojawia się muzyka Mozarta, a z czasem filmy i literatura. Od tej chwili wioska i żyjący w niej ludzie nie będę już tacy sami. Luo i Ma zaprzyjaźniają się z wnuczką starego krawca (ZHOU Xun). Zakochany w niej Luo podsuwa jej prozę Balzaca. Pod wpływem lektury Krawcówna przechodzi metamorfozę. Pomiędzy młodymi ludźmi rodzi się uczucie rodem z kart powieści francuskich mistrzów. Niestety, przez splot okoliczności Luo zmuszony jest wyjechać z wioski. W tym czasie Ma, który potajemnie również kocha się w Małej Chince, pomaga jej usunąć dziecko swego przyjaciela. Kiedy Luo wraca do wioski, okazuje się, że jego ukochana wyjechała w poszukiwaniu przygód i lepszego życia. [opis dystrybutora]
Nieśmiały Vishwam (Naseeruddin Shah) i jego czterej bracia należą do bogatej rodziny, miejscowej elity, twardą ręką rządzącej indyjską wioską. Każdy z nich stara się zwiększyć pozycję i majątek rodu, często kosztem bezradnych mieszkańców. Najmłodszy Vishwam próbuje żyć spokojnie, bez alkoholu i rozpusty, czym różni się od swoich braci. Jest żonaty z uroczą Rukmani (Smita Patil), ale gdy do wioski przyjeżdża z rodziną piękna Sushila (Shabana Azmi) - kompletnie traci dla niej głowę. Kobieta jest jednak szczęśliwą żoną nowego wiejskiego nauczyciela (Girish Karnad) i nie odwzajemnia fascynacji bogacza... Pewnej nocy Sushila zostaje porwana z własnego domu przez starszych braci Vishwama. Jej zrozpaczony mąż nigdzie nie może znaleźć pomocy. Przyzwyczajeni do bezprawia ubodzy wieśniacy, nie mają odwagi do sprzeciwienia się swym prześladowcom. Czy nauczyciel zdoła ich przekonać do buntu?
Film zrealizowany według klasycznej recepty Hollywoodu z wielkimi gwiazdami w obsadzie. Amerykanin Brown (Richard Burton) przyjeżdża ze Stanów Zjednoczonych na Haiti. Dzieje jego romansu z żoną ambasadora, Marthą Pinedą (Elizabeth Taylor), jednego z państw Południowej Ameryki, którego dom jest jest azylem dla ofiar prześladowań politycznych, nakładają się na dramatyczny obraz kraju rządzonego przez dyktaturę Duvaliera.

Samsara

7,7
Po 20 latach od nakręcenia kultowej Baraki Ron Fricke powraca na ekrany kin fenomenalnym obrazem Samsara. To poetycki film bez słów, zapierająca dech podróż przez 25 krajów i kultur z porywającą muzyką, nominowanej do Oscara za oprawę muzyczną do Gladiatora, Lisy Gerrard z Dead Can Dance w tle. Film kręcono przez 5 lat, wyłącznie na taśmie 70 mm, co wpłynęło na jego wyjątkową wartość estetyczną. Sam tytuł wywodzi się z sanskryckiego określenia nieustannego przepływu i powtarzającego się cyklu narodzin, życia, śmierci i odrodzenia. Samsara zabiera nas w miejsca piękne i dotąd nieznane, pokazując przy tym potęgę natury, wpływ cywilizacji na przyrodę i życie człowieka, diametralnie odmienne życie ludzi w różnych zakątkach świata i skłania do refleksji nad kierunkiem, w którym podąża współczesna cywilizacja. PRZYGOTUJ SIĘ NA NIESPOTYKANĄ UCZTĘ DLA ZMYSŁÓW.
Nagrodzona trzema Oscarami ekranizacja słynnego musicali. Ubogi Tewie mleczarz mieszka wraz z żoną i pięcioma córkami w Anatewce, małej wiosce zagubionej gdzieś na rubieżach carskiej Rosji, Zdając sobie sprawę z nieuchronności nadchodzących przemian Tewie wadzi się z Bogiem w takt sławnej piosenki "Gdybym był bogaczem".
Opowieść z końca 19 wieku. Miało to miejsce w izolowanej wsi w pobliżu Morza Adriatyckiego. Ze względu na ekstremalną kulturę patriarchalną istnieje przesąd, że rodziny bez męskich potomków są przeklęte. Gdy żona rolnika rodzi czwartą córkę, ojciec decyduje, że dziecko stanie się tak zwanym "Virgina" i będzie żyć jak mężczyzna, dzięki czemu ona może być dziedzicem rodu.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…